TAMAT




Selasa, 21 Jun 2022.


    Tamatlah tanggungjawabku sebagai seorang pelajar tingkatan 6. Akhirnya, 2 tahun aku kuatkan diri untuk habiskan tingkatan 6. Sepatutnya batch 20/21 habis bulan 12 tahun lepas tapi disebabkan kes covid makin naik, kami terpaksa extend sampai bulan 6. Banyak ujian dan cabaran yang aku kena hadap terutama sekali waktu online class, satu ape aku tak faham. Pengajian Am belajar bersemuka pun aku tak faham inikan pula belajar secara online. Sejujurnya, masa sem 2 aku memang nak berhenti tapi bila fikir balik rasa menyesal pulak, lagi sikit je nak habis. Haih rasa nak pecah otak ni. Alhamdulillah aku dapat kuatkan mental sampailah sekarang

    Aku bersyukur dikelilingi dengan kawan yang baik, supportive dan paling penting jenis masuk air. Kadang tengok muka diorang pun boleh nak tergelak, biasalah mudah terhibur memang macam ni. Terus hilang stress aku. Aku dah anggap diorang ni macam adik beradik aku. Setiap minggu, mesti ada satu hari kitorang pakai baju warna sama dan tak plan pun. Mungkin kebetulan je. Rindu nak berbual, tidur dan belajar sama-sama dekat meja belakang. Berbeza tau kalau berbual secara bersemuka dengan berbual dalam telefon, rasa dia tu lain. Fahamkan? Rindu nak usik diorang guna filter buruk. 

     Rindu juga dekat monyet sekolah lelagi monyet yang suka gegar grill kelas sebelah. Monyet ni pukul 7 dah datang tunggu depan kelas. Sweet tau monyet sekolah kitorang ni.  Biasanya diorang datang hari isnin sampai khamis, hujung minggu tak tau sebab tak sekolah. Ahad monyet ni tak datang, cuti katanya. Monyet ni pandai tau bila PERHILITAN datang, diorang tak datang sekolah. Lagi satu, monyet ni kalau datang sekolah mesti masuk surau asrama maybe solat dhuha. Alhamdulillah monyet sekarang bagus. Walaupun diorang ni nampak ganas tapi ada masa comel. Kenangan dengan monyet ni memang tak boleh dilupakan sampai bila-bila. Bukan setakat monyet je yang ada, lotong yang mata besar tu dengan hokhok. Maaflah mak tak bagi type benda tu. Lotong ni dalam gambar nampak comel, bila berdepan huhuhu seram nyah. Kitorang tak payah pergi zoo, dekat sekolah dah ada. 


Masa ni lotong ngendap kitorang belajar

Ajak member ngendap sekali.

Tengok la ni menyempat cari kutu.


    Alhamdulillah rezeki aku dapat cikgu yang baik, kelakar dan selalu bagi semangat bila aku lemah tahap kritikal. Terima kasih cikgu-cikgu tingkatan 6 yang banyak beri tunjuk ajar terutama sekali Encik Azmi, Puan Nor Anida, Puan Hasnah, Puan Aslina, Sir Khairul dan Madam Juliah. Terlalu banyak ilmu yang aku dapat sampai terkeluar daripada otak huhu. Terima kasih juga pada kawan sekelas ku yang banyak tolong dari A sampai Z. Paling tak boleh dilupakan masa aku jatuh disebabkan ehem "someone" dan diorang lah yang bantu kuatkan mental aku, bagi semangat sampai aku jadi kuat. Aku sayang korang sangat sangat! Nanti dah sambung belajar jangan lupa aku tau! Sematkan lah namaku dalam hati kalian hehehe. Ada yang tanya tingkatan 6 ni susah tak? Tak susah, kalau korang ni rajin dan dengar apa yang cikgu ajar. Nak main-main boleh, selitkan sikit rajin tu. Kitorang ni pun banyak main alhamdulillah boleh bawa. Best masuk tingkatan 6! Belum cuba belum tahu, jadi cubalah. Itu saja yang aku nak cerita kat korang. Bye bye!


bersama ayang-ayang saya <3



       


      
     






Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN JAGA "BUSHUK"

Brownies semanis senyumanmu